Alahai Degree!!!!

Assalamualaikum peeps
another entry, terase rajin nak menaip coz esok da otw balik msuk gua Mok Wan back
Degree?? Bachelor??

yup
another growing phase for me as a student
seriously i'm totally blur and kinda afraid in choosing the rite path for me to pursue my study to the next level
i don't want my mistake keep repeating for the second time
rite now
after a few discussion, I've made my own decision
in shaa Allah, a worth trying though i may not get what I've been aiming for
tawakal jela tu sumer kije Allah
kite hanya merancang, Allah yg menentukan semua
btw, klu korang xperasan ad tulisan "Read More" kat bwh please leave your comment
ak sajer jer buat page break nak bg cam gempak sket
klu entry yg pnjg tu hrp korang leh read more la yer
hehehehe
so, for degree application
i applied for three things
Penerapan UiTM, UPU and also USM
which one I'll get it?
serahkan pada Allah jer
i just try my best, now I'm going to cross my finger

FOR PENERAPAN UiTM
here come the choices that I've made up until now
1. Bachelor in Pharmacy (I'm pretty sure that I wont get it, qualified pointer 3.80 but mine is lesser than that, in fact ak sajer je isi ni)
2. Bachelor in Optometry (In Shaa Allah, I'm qualified for this)
3. Bachelor in Medical & Surgery aka MBBS aka medic (I'm afraid that I'll get this, creepy)
4. Bachelor in Physiotherapy (klu dpt yg ni pon ok gak ar)
nak buat print screen tp aku ni noob sgt
FOR UPU
utk pilihan UM,UKM, UPM
1. Bachelor in Optometry UKM
2. Bachelor in Audiology UKM
3. Bachelor in Dietetic UPM
4. Bachelor in Terapi Carakerja UKM
for other choices
1.Bachelor in Physiotherapy UIAM
2. Bachelor in Optometry UIAM
3. Bachelor in Audiology UIAM
4. Bachelor in Dietetic UIAM


FOR USM
this one is kinda impossible but I just try my luck then
1. Bachelor in Dentistry
2. Bachelor in Pharmacy
3. Bachelor in Audiology
4. Bachelor in Dietetic

yg mane satu ak dpt, ak serahkan pada takdir
I'm hoping to get Dentistry tp cam impossible sbb syarat MUET ak xlpas
tawakal jela mane tau die panggil interview ke
btw sumer kos kat USM tu ade interview
yg kos ak selected la
Pharmacy USM sume syarat ak lpas tp camto la
mesti die nak amik bdak2 4flat dulu kot
apepon
i just hope that i can get something that I enjoy to learn
xmo stress2
nati blaja ak ke laut
pasto tua camtoo jer
then bler ak nak kawen???????
nmpak xpermainan die kat situ??
hmm if you know what i mean
in shaa Allah
Allah akan membantu hambanya, Dia tahu apa yg hambaNya perlu dan bukan ape yg hambaNya mahu semata-mata
I'm hoping the best for my life
please pray for me tooo
klu dpt dentistry, ak da bernazar ngn diri ak da
ak nak buat mkn2 kenduri2 sket jemput membe2 dtg
IN SHAA ALLAH, AMINNNNNNNNNNNNN
moga masin mulut ak mlm ni
all the best Pjie Kun
がんばらないといけない
負けないで
よし!!!


Thanks For Reading. Do Comment If You Like

3 comments:

  1. all the best jie :) in shaa allah, jie dapat apa yg jie nak. amiiinnnn

    ReplyDelete
  2. waduh2, pening den. HAMMER2, i don't know what type of course should be filled. Aku pum xisi gapo lg jie. stressss.

    ReplyDelete