Istiadat Konvokesyen Ke-79 UiTM Terengganu

Assalamualaikum wbt
entry ni nak post lame dah tp same reason laa selalu busy
takpela takde org follow sgt blog xseberapa ni, aku menulis hanya untuk suka-suka
try jugak nak bg komitmen cam geng-geng blogger otai yang lain
tp rase tak mampu den
back to the main point, harini baru terasa nak kembali menulis setelah berbulan tinggal blog ni
idea memang banyak tp semua cam tak kesampaian jer nak tulis last-last sumer ke laut
okla thanks to Allah Almighty with his willing, I did survived my diploma
yuhuuuuuuu pats on my back please
3 tahun dekat UiTM Chendering KT, byk mengajar cara aku nak deal ngn orang-orang disekeliling dgn lebih matang, almaklumlah umur dah tua tp perangai macam hantu jer adeihhhh

Majlis Konvo haritu berlangsung 16-18 November 2013, masa tu aku dah already further degree kat Puncak Alam, dah lepas midsem break dah pon
Konvo tetap Konvo walaupun tuk diploma je
aku agak hairan kenapa ramai membe-membe yg tak nak pegi konvo, pdhal bndalah tu kalau korang tak pegi sekalipon still kena bayar gak utk skroll, jubah bagai tuu
sooooo nasihat aku, pegi jela konvo korang yekk, 3 tahun blajo penat-penat, tak nak pegi pulak
bukan ape, bg aku the best moment about konvo is when you see the eyes/faces of your parent
their faces, MasyaAllah seriously i'm gonna cried during that moment when my mom hugged me
during that moment I realized that... YESS I DID MAKE MY PARENT PROUD OF ME!!!

tula saat paling indah tentang konvo, tak kisah la diploma ke, degree ke, master ke even phD
kita berjuang untuk family bukan belajar untuk sesaje je
nak baling-baling topi bagai tu memang typical la, klu tak buat tak terasa ke"poyo"an konvo tu
Alhamdulillah syukur i'm graduated with ANC (Anugerah Naib Canselor) for my dip
for degree, kalau ad rezeki nak ANC lg tp klu tgk keadaan skarang mcm telan air liur je nak ANC
thanks a lot to all my lecturers, jasa anda semua tak mampu kami balas



bila lecturer time dip ckp blaja degree susah aku main angguk je, ternyata susah bebb gua cakap sama lu
 tp ni perjuangan sebagai mahasiswa redahhhhhhh je loooorhhh
tak mau cakap banyak dah, just enjoy the moment
semoga dapat jadi sumber inspirasi untuk membe-membe yg lain untuk terus cemerlang

Thanks For Reading. Do Comment If You Like

2 comments:

  1. wow. congrate junior! ANC tu. Keep it up.
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah GBM, tp blaja degree much tougher dr dip
      harap-harap boleh survive till the end, aminnnnnnn

      Delete